
A páciensközpontú ellátás olyan szintre emelése, amelybe már beletartozik az általános egészségre való odafigyelés is, segíthet a független praxisoknak kiérdemelni a páciensek hűségét és felvenni a versenyt a nagyobb és néha sokkal személytelenebb szolgáltatókkal.
A CooperVision-nek a páciensek ellátása és a nekik nyújtott szolgáltatások a legfontosabbak, ezért készített egy interjút Dr. Maurice Zadeh-val, hogy kiderüljön, a páciensek előtérbe helyezése hogyan segített sikerre vinni a praxisát.
A teljes körű páciensellátás megkülönböztet
A mai online kereskedelem által jelentett kihíváshoz hasonlóan, Dr. Zadeh-nek szembe kellett néznie a hatalmas diszkontláncok által támasztott verseny nyomásával, amikor az 1990-es évek elején megalapította a Family Eyecare of Roswellt. Más, hasonló szervezetek megjelenése csak tovább nehezítette a helyzetet a kevesebb visszatérítés és a papírmunka elvégzéséhez szükséges nagyobb számú személyzet miatt.
Dr. Zadeh úgy döntött, hogy más megközelítést alkalmaz és nem él komoly árengedményekkel, illetve nem kísérletezik ismeretlen üzleti modellekkel. Inkább egy egyszerű elképzelést alakított ki, amelynek megvalósítása mellett ő és a csapata is elkötelezte magát.
„Ami jó a pácienseimnek, az jó a praxisomnak is, és ami jó a praxisomnak, az jó a pácienseimnek is.”
Dr. Zadeh tudta, hogy a helyi közösség tagjainak okot kell adnia arra, hogy az ő szolgáltatását vegyék igénybe az egyre növekvő számú alternatíva helyett. A legjobb ok, amely az eszébe jutott, az volt, amelyet a jövőképében is megfogalmazott. A csapatával nap mint nap tanúbizonyságát adja annak, hogy elkötelezett a páciensei és az egész közösség egészségének megőrzése iránt.
„Ami jó a pácienseimnek, az jó a praxisomnak is, és ami jó a praxisomnak, az jó a pácienseimnek is.”
Ha nem csak a szemekkel foglalkozunk, akkor az elismerést eredményez
Ezt az elkötelezettséget legjobban az a történet illusztrálja, amelyet Dr. Zadeh mesélt el az egyik pácienséről. „D.B.”* egy 30-as éveiben járó férfi volt, akinél hirtelen súlyos kettős látás alakult ki. Egy másik szemész azt tanácsolt D.B.-nek, hogy keressen fel egy neurológust, de mivel nem rendelkezett erre is kiterjedő biztosítással és a helyi neurológusoknál hosszú várólistákra számíthatott, erre nem volt módja. Dr. Zadeh irodája elkötelezettséget vállalt D.B. állapotáért és nekiállt azon dolgozni, hogy megkapja a szükséges ellátást, még a vonatkozó biztosítás hiányában is.
Dr. Zadeh és csapata prizmás szemüveget adott neki, hogy annyira helyrehozza D.B. kettős látását, hogy dolgozni tudjon, amíg találnak egy olyan neurológust, aki kedvező áron kezelné D.B. betegségét. Míg Dr. Zadeh ezzel a korrekcióval fenntartotta D.B. munkaképességét, ez a neurológus diagnosztizálta a problémát: myasthenia gravis. D.B. azonnali kezelésre szorult a munkaképtelenség elkerülése céljából. Dr. Zadeh és a csapata továbbra is kitartott amellett, hogy találjon D.B.-nek egy olyan intézményt, ahol biztosítás nélkül is ellátják.
„Amikor egy páciens frusztráltan és segítségre szorulva eljön hozzánk, akkor vállaljuk a kihívást és minden erőforrásunkkal ennek megoldásán dolgozunk.”
Ahogyan Dr. Zadeh példája is mutatja, az ilyen szintű pácienskiszolgálás és személyre szabott ellátás nem kell, hogy csak az alapellátásban dolgozó orvosok kiváltsága legyen. Az ilyenfajta gondoskodás a Family Eyecare of Roswellt nemcsak sikeressé, de a közösség által mélyen megbecsültté is tette. Ez különbözteti meg Dr. Zadeh-et az online és a diszkont versenytársaktól és így lett Georgia állam egyik leginkább tiszteletben álló szemésze és nyerte el 2007-ben az év szemésze díjat Georgiában.
*A monogramot megváltoztattuk a beteg személyazonosságának védelme érdekében.