Marketingautomatizálás és a pácienskapcsolatok

Az egészségügyi piacon a mai fogyasztók több lehetőséget érhetnek el pár gombnyomással, mint bármikor korábban. Ezért a szemész szakemberek előtt álló legfontosabb kihívás annak biztosítása, hogy a már meglévő páciensek kitartsanak a praxisuk mellett.

Egy új páciens megszerzése ötször több marketing- és egyéb üzleti költséget jelent, mint egy meglévő megtartása, így ha csak 5%-ot javul a hűséges ügyfelek aránya, az a praxis nyereségességét 75%-kal növelheti.1 A magas megtartási arány eléréséhez szükséges kapcsolatban maradni a páciensekkel a vizsgálatok között is. Ehhez két hatékony eszköz áll rendelkezésre: az automatizálás és a marketing.

Tegye egyszerűbbé az időpontfoglalást

Az automatizálás növeli a hatékonyságot és előremozdítja az elkötelezettséget a praxis számos területén. A saját időbeosztásának elkészítése remek kiindulópont lehet. Átlagosan 1 percet vesz igénybe egy időpont online lefoglalása, míg a telefonos foglalás 8 percig tart.2 Ha a határidőnaplóját online, illetve alkalmazásokon keresztül is elérhetővé teszi, azzal több beleszólást és szabadságot enged a pácienseinek, hogy úgy foglaljanak időpontot, ahogyan az a legkényelmesebb a rohanó életükben, illetve a munkatársai is a praxis építésére koncentrálhatnak (mint például a páciensek megismertetése a termékekkel, a keresztértékesítés és a kiegészítő termékek eladása). Az időpontfoglalások online intézésével az erőforrásait hatékonyabb marketingtevékenységek felé irányíthatja, amelyekkel mindig a páciensei szeme előtt maradhat.

Vizsgálja felül a kapcsolatkezelési mechanizmusait

Egy hatékony, automatikus időpontfoglalási rendszer mellett egy teljes körű ügyfélkapcsolat-kezelő program (mint például a WebSystem3) segíthet Önnek, hogy a pácienseivel meglévő szokásos érintkezési pontokat (mint az időpontra történő emlékeztetők és az utánkövetések) értékes kapcsolatteremtési lehetőségekké formálja, együtt azzal, hogy könnyen átláthatóvá válik a páciensköre, valamint egy egyszerű módszert kap arra, hogy összefogja a vonatkozó kampányokat, felméréseket és hírleveleket. Például egy köszönőlevelet is át lehet alakítani marketinganyaggá, ha elküld benne egy felmérés kitöltésére vagy vélemény írására szóló felkérést az Ön által előnyben részesített értékelési vagy közösségi oldalon.

Használja a páciensek által preferált kommunikációs csatornákat

Az e-mail remek módja annak, hogy szöveges eszközökkel növelje a páciensek elkötelezettségét. A praxisok gyakran elhanyagolják ezt a csatornát és csak a vizsgálati időpontok megerősítésére vagy utánkövetésére használják. Ha oktatási anyagokat oszt meg (például a szem egészségével kapcsolatos legjobb gyakorlatokról) és információkkal szolgál az új termékekről, promóciókról, akkor sokat nőhet a páciensei szemében. A legszélesebb elérés és a leghatékonyabb időkihasználás érdekében fontolja meg a készen kapható, pácienseknek szóló marketingkampányok alkalmazását, amelyek személyre szabható mintákat tartalmaznak és lehetővé teszik konkrét pácienscsoportok célbavételét.

 

1Lawrence, A. Five customer retention tips for entrepreneurs. Itt érhető el: www.forbes.com/sites/alexlawrence/2012/11/01/five-customer-retention-tips-for-entrepreneurs/. Megtekintve: 2016. július 12.

2Accenture. Two-in-three patients will book medical appointments online in five years, Accenture forecasts. Itt érhető el: newsroom.accenture.com/industries/health-public-service/two-in-three-patients-will-book-medical-appointments-online-in-five-years-accenture-predicts.htm. Megtekintve: 2016. július 11.