Páciensek megtartása és kommunikáció

Sok páciens nagyon szűken értelmezi a szemész szakemberével fennálló kapcsolatát. Akkor foglalnak időpontot, amikor új korrekcióra van szükségük vagy amikor tüneteik vannak, de máskor nem fordulnak a szakemberükhöz.

A páciensek talán nem is tudják, hogy milyen előnyökkel járhat, ha jobban foglalkoznak a szemük egészségével vagy hogyan tehetnék ezt meg.

Ez hatalmas lehetőséget jelent a szemész szakembereknek. Az élet minden fejezetében új, látással kapcsolatos problémák és aggályok várnak a páciensekre – ezzel együtt új lehetőségek a szakemberekre a segítségnyújtás terén. Minél hatékonyabban segítik át a szemész szakemberek a pácienseket ezeken a mérföldköveken, annál magasabbra értékelik őket a páciensek és annál hűségesebbek lesznek hozzájuk. Ennek a hűségnek a kivívása a páciensnek és a praxisnak is előnyös, ez pedig azon múlik, hogy rendelkezésre áll-e egy hatékony, életciklusokhoz igazodó kommunikációs terv.

A mérföldkövek meghatározása

A legjobb kommunikációs tervek elkészítéséhez először azt kell tisztán megfogalmazni, hogy a páciens életciklusának milyen különböző szakaszai és mérföldkövei vannak. Például az olyan páciensek, akik tanulnak vagy sok időt töltenek képernyő előtti munkával, a digitális eszközök okozta szemfáradtság tüneteit tapasztalhatják. A 40 év feletti pácienseknek a kezdődő presbyopiával kell megküzdeniük. A 60 év feletti páciensek esetében növekszik a szürkehályog kialakulásának kockázata.

Térképezze fel az életciklus különböző szakaszait, hogy megfelelő ajánlásokat, szolgáltatásokat, eljárásokat és termékeket ajánlhasson, például olyan kontaktlencséket, amelyek enyhítik a digitális eszközök okozta szemfáradtság tüneteit. Optimalizálja ezt a listát, hogy kiemelje a praxisa specialitásait, szolgáltatásait és erősségeit. Így láthatja, hogy mikor kell új témákkal megkeresnie a pácienseket és meghatározhatja a stratégia irányát a megkereséskor. A témák kialakítását követően meghatározhatja az egyes szakaszok marketinganyag-szükségletét.

Személyre szabás és optimalizálás

A hosszú távú kommunikációs terv megvalósításának leghatékonyabb módja minden praxisban eltérő. Függ az elérni kívánt céloktól, a páciensek preferenciáitól és a rendelkezésre álló forrásoktól. Megvalósítható, hogy havonta kapcsolatba lépjen a pácienseivel vagy csak negyedévente engedheti meg magának a csapata és a költségvetése? Vannak olyan páciensei, akik csak akkor szeretnének Önről hallani, ha időpontjuk van? A kommunikáció milyen fajtái eredményeznek több időpontfoglalást? Vannak olyan kizárólag szemüveget viselő páciensei, akik érdeklődtek a kontaktlencsék iránt, de eddig még nem próbálták ki őket?

Az olyan ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer használatával, mint például a WebSystem3, a praxisok hatékonyabban követhetik nyomon a pácienseket és személyre szabott tartalmakkal, a kommunikációs gyakoriság beállításával optimalizálhatják a befektetés megtérülését. Mindegy, hogy a páciensei hol tartanak az életútjukban, Ön lesz az, akihez bármikor fordulhatnak, ha a szemészeti megoldásra van szükségük.