100% Happy

Biztos, hogy az Ön viselői 100%-ig elégedettek a jelenleg viselt kontaktlencséjükkel?

Általában igen. Nagyjából igen. Többé-kevésbé igen.

Jellemzően ezeket a válaszokat kapjuk, ha feltesszük ezt a kérdést. Nézzünk mögé az általánosításnak: a Vision Needs Monitor 2014-es kutatása nagyszerű gondolatokkal és következtetésekkel szolgál a témában elmélyülni szándékozóknak. A kérdéseket 53 ezer jelenlegi, illetve már nem aktív kontaktlencse viselőknek tették fel 13 európai országban. A kérdőíveket online töltötték ki a megkérdezettek.

A kutatás általános eredményei

Néhány adat a jelenlegi és a korábbi lencseviselőkről.

A régiónkban a teljes lakosság százalékában

- 3% visel jelenleg kontaktlencsét

- 6% viselt kontaktlencsét, de már abbahagyta

- 91% még nem próbálta

Ez azt jelenti, hogy a kontaktlencse viselést elkezdők közül csak minden harmadik válik folyamatos kontaktlencse-viselővé. Vajon miért hagyja abba 6%? A 91%, aki még ki sem próbálta, hatalmas jövőbeni potenciált jelent.

A kontaktlencse-viselők jellemzően rendelkeznek szemüveggel

Üzleti előny, a kontaktlencsés hajlandó költeni szemüvegre. Szakmailag is kiválóan védhető álláspont a tartalékszemüveg szükségessége: A viselő kerülhet olyan élethelyzetbe, amikor a lencseviselés lehetetlenné válik

A korrekcióra szorulók közel 30%-a nem visel látásjavító eszközt

Ez is nagy potenciál, és nem csak kontaktlencsében!

Magas kipróbálási és viselési hajlandóság

A 15-24 évesek körében 8% visel lencsét és további 34% kipróbálná.

Még a 45-54-es korosztály 33%-a is kipróbálná!

Itt a viselési szokásokról találhatóak eredmények

Adatok a viselési, beszerzési szokásokról.

A kontaktlencse-viselés elkezdése

A viselők 56%-a 20 éves koráig elkezdte a viselést, tehát a fő célközönség ez a korosztály. A 25-30 éves korosztály esetében valószínűleg az önálló egzisztencia megjelenése okozza a nagyobb százalékos mutatót. A presbyop kor is egyre inkább a potenciálok között említendő.

A lencseviselés heti időtartama

 

Az alkalmi viselők száma 25%, a többség (61%) legalább heti 5 napon át viseli a kontaktlencséjét. Az alkalmi viselőknek nagyszerű alternatíva az egynapos lencse, de a heti 3-4 alkalom is versenyképes anyagi ráfordítás tekintetében a havilencsével.

Sebészeti beavatkozás

Lézeres és egyéb korrekciós beavatkozáson a kutatásban résztvevők 9%-a esett át. A szám stagnál, a beavatkozások 52%-ban több, mint 3 éve történtek. Tudjuk, hogy a beavatkozás nem oldja meg örökre a páciens korrekcióját, előbb vagy utóbb újra szüksége lesz látásjavító eszközre - Ezeket a pácienseket meg kell tartani, illetve vissza kell hozni a praxisba!

Beszerzési csatornák megoszlása az aktív viselők körében (a teljes felmérés átlaga)

Országonként nagyon eltérőek az adatok. Az online rendelés lehetőségének biztosítása a láncok és a függetlenek között is jellemző, és erősödik.

A preferált beszerzési csatorna kiválasztásának fő szempontja az aktív viselők körében
(a teljes felmérés átlaga)

 

Az ár csak 22 %-ban befolyásolja ezt a döntést.

Az ingyenes szemvizsgálat biztosítása szükségtelen.

A végül pedig az abbahagyás okait, körülményeit tekintjük át

Ez a kutatás legfontosabb része. Megnézhetjük az okokat, motivációkat, amik a lencseviselés abbahagyásához vezetnek 

Általánosan: A viseléssel felhagyók csak 38%-a beszélt az illesztőjével az abbahagyási szándékáról.

A lencseviselés abbahagyása életkor szerint

 

A 25-30 évesekre nagyon figyelni kell, lehetséges okok: műfény és légkondicionáló okozta szemszárazság, esetleg a terhesség. A presbyopok szintén alaposabb figyelmet igényelnek, a multifokális kontaktlencse sikeres illesztése nagyobb felkészültséget és gyakorlatot követel meg az egyszerűbb, egyfókuszú lencsék illesztésével szemben.

A viseléssel felhagyók (6%) az okokról:

A két leggyakoribb ok - amik az abbahagyások feléért felelnek - legjobb ellenszere a proaktív megközelítés: Részletesen és alaposan ki kell kérdezni a viselőt a problémáiról. Javasolt a kérdőívek használata, amivel néhány egyszerű kérdéssel megtudhatjuk, hogy tényleg teljesen elégedett a páciensünk a jelenlegi lencséjével, vagy vannak olyan problémái, amik hosszabb-rövidebb távon a viselés abbahagyását eredményezhetik.

Akkor viselnének újra lencsét, ha …

(a válaszadók több okot is megjelölhettek)

A viselők magasabb szintű informálása (lásd ingyenes próbalencse, éjszakai viselés) a legnagyobb potenciál. Csak 8% mondta azt, hogy semmi esetre sem próbálja meg újra. A régiónkban sajnos az ár a legnagyobb probléma, de ez a viselők harmadát érinti, a többiek esetében van megoldás arra, hogy újból a páciensünk legyen.

Az átillesztés hiánya

A viseléssel felhagyók 54%-a soha nem kapott újabb vagy más lencsét, csak az elsőként illesztetett viselte.

Azok a viselők, akik nem 100%-ig elégedettek, biztosan hajlandóak kipróbálni más alternatívát is a jelenleg viselt lencséjükkel szemben.

 

Ismerkedjen meg a 100% Happy fogyasztói kampányunkkal, tegye eredményesebbé a praxisát a meglévő viselői megtartásával és tegyen szert új törzsvásárlókra!

Vegyen részt a kampányban, kérdezze meg az ügyfeleit arról, hogy valóban 100-ig elégedettek a jelenlegi kontaktlencséjükkel! 

A részvétel módja:

  • Jelezze részvételi szándékát a coopervision@euroweb.hu címen
  • Adja meg a résztvevő üzlet(ek) elérhetőségeit a címen. Fontos, hogy minél több, és minél részletesebb információt adjon meg: az üzlet neve, címe, telefonszáma, nyitva tartás, honlapja, email címe, Facebook profilja, mert …
  •  … a fenti adatokat elhelyezzük az erre a kampányra készült online térképes keresőnkön
  • A kampányt és a térképes keresőt a CooperVision online marketing eszközökkel fogja népszerűsíteni a fogyasztók körében 

A regisztrációt követően elküldjük Önnek a kampány plakátját és az elégedettségi kérdőívet

A további teendők:

  • Kínálja fel az üzletét felkereső kontaktlencse-viselőknek a kérdőív kitöltését
  • A kitöltést követően adja át az ajándékot, a 100 ml-es OptionsMulti ápolószert
  • A kérdésekre adott válaszok segítségével beszélje meg a viselővel az esetleges problémák megoldásait
  • Ajánlja a CooperVision prémium termékeit, a Biofinityt és a MyDayt kipróbálásra

A CooperVision támogatása:

  • Küldje el nekünk a kitöltött kérdőíveket, és mi beküldött kérdőívek számával egyező mennyiségű 100 ml-es OptionsMultit küldünk Önnek térítésmentesen
  • Az extra ajándékunk: minden 20 db beküldött kérdőív ellenében Ön választhat egy darab 5.000 Ft értékű Media Markt* vagy Drogerie Markt* utalvány között
  • A kampányt folyamatosan népszerűsíteni fogjuk a közösségi médiában, és más online felületeken

Extra támogatás:

  • Rendeljen a lenti csomagajánlatokból, és kínálja fel a törzsvásárlóinak a 2 dobozhoz járó ajándék ápolószert
  • A megrendelésével együtt postázzuk Önnek a matricát, amit a plakátra felragasztva segítheti elő az ajánlat sikerességét 

 

24 doboz Biofinity® megrendelése esetén 12 db 360 ml-es ápolószer ajándék vagy

48 doboz Biofinity® megrendelése esetén 28 db 360 ml-es ápolószer ajándék

 

Egy résztvevő üzlet maximum 4 csomagot rendelhet a kampány ideje alatt 

* a jelzett cégek nem szponzorai a kampánynak