Biztos, hogy az Ön viselői 100%-ig elégedettek a jelenleg viselt kontaktlencséjükkel?
Általában igen. Nagyjából igen. Többé-kevésbé igen.
Jellemzően ezeket a válaszokat kapjuk, ha feltesszük ezt a kérdést. Nézzünk mögé az általánosításnak: a Vision Needs Monitor 2014-es kutatása nagyszerű gondolatokkal és következtetésekkel szolgál a témában elmélyülni szándékozóknak. A kérdéseket 53 ezer jelenlegi, illetve már nem aktív kontaktlencse viselőknek tették fel 13 európai országban. A kérdőíveket online töltötték ki a megkérdezettek.
A kutatás általános eredményei
Néhány adat a jelenlegi és a korábbi lencseviselőkről.
-
A régiónkban a teljes lakosság százalékában
- 3% visel jelenleg kontaktlencsét
- 6% viselt kontaktlencsét, de már abbahagyta
- 91% még nem próbálta
Ez azt jelenti, hogy a kontaktlencse viselést elkezdők közül csak minden harmadik válik folyamatos kontaktlencse-viselővé. Vajon miért hagyja abba 6%? A 91%, aki még ki sem próbálta, hatalmas jövőbeni potenciált jelent.
A kontaktlencse-viselők jellemzően rendelkeznek szemüveggel
Üzleti előny, a kontaktlencsés hajlandó költeni szemüvegre. Szakmailag is kiválóan védhető álláspont a tartalékszemüveg szükségessége: A viselő kerülhet olyan élethelyzetbe, amikor a lencseviselés lehetetlenné válik
A korrekcióra szorulók közel 30%-a nem visel látásjavító eszközt
Ez is nagy potenciál, és nem csak kontaktlencsében!
Magas kipróbálási és viselési hajlandóság
A 15-24 évesek körében 8% visel lencsét és további 34% kipróbálná.
Még a 45-54-es korosztály 33%-a is kipróbálná!
Itt a viselési szokásokról találhatóak eredmények
Adatok a viselési, beszerzési szokásokról.
-
A kontaktlencse-viselés elkezdése
A viselők 56%-a 20 éves koráig elkezdte a viselést, tehát a fő célközönség ez a korosztály. A 25-30 éves korosztály esetében valószínűleg az önálló egzisztencia megjelenése okozza a nagyobb százalékos mutatót. A presbyop kor is egyre inkább a potenciálok között említendő.
A lencseviselés heti időtartama
Az alkalmi viselők száma 25%, a többség (61%) legalább heti 5 napon át viseli a kontaktlencséjét. Az alkalmi viselőknek nagyszerű alternatíva az egynapos lencse, de a heti 3-4 alkalom is versenyképes anyagi ráfordítás tekintetében a havilencsével.
Sebészeti beavatkozás
Lézeres és egyéb korrekciós beavatkozáson a kutatásban résztvevők 9%-a esett át. A szám stagnál, a beavatkozások 52%-ban több, mint 3 éve történtek. Tudjuk, hogy a beavatkozás nem oldja meg örökre a páciens korrekcióját, előbb vagy utóbb újra szüksége lesz látásjavító eszközre - Ezeket a pácienseket meg kell tartani, illetve vissza kell hozni a praxisba!
Beszerzési csatornák megoszlása az aktív viselők körében (a teljes felmérés átlaga)
Országonként nagyon eltérőek az adatok. Az online rendelés lehetőségének biztosítása a láncok és a függetlenek között is jellemző, és erősödik.
A preferált beszerzési csatorna kiválasztásának fő szempontja az aktív viselők körében
(a teljes felmérés átlaga)Az ár csak 22 %-ban befolyásolja ezt a döntést.
Az ingyenes szemvizsgálat biztosítása szükségtelen.
A végül pedig az abbahagyás okait, körülményeit tekintjük át
Ez a kutatás legfontosabb része. Megnézhetjük az okokat, motivációkat, amik a lencseviselés abbahagyásához vezetnek
-
Általánosan: A viseléssel felhagyók csak 38%-a beszélt az illesztőjével az abbahagyási szándékáról.
A lencseviselés abbahagyása életkor szerint
A 25-30 évesekre nagyon figyelni kell, lehetséges okok: műfény és légkondicionáló okozta szemszárazság, esetleg a terhesség. A presbyopok szintén alaposabb figyelmet igényelnek, a multifokális kontaktlencse sikeres illesztése nagyobb felkészültséget és gyakorlatot követel meg az egyszerűbb, egyfókuszú lencsék illesztésével szemben.
A viseléssel felhagyók (6%) az okokról:
A két leggyakoribb ok - amik az abbahagyások feléért felelnek - legjobb ellenszere a proaktív megközelítés: Részletesen és alaposan ki kell kérdezni a viselőt a problémáiról. Javasolt a kérdőívek használata, amivel néhány egyszerű kérdéssel megtudhatjuk, hogy tényleg teljesen elégedett a páciensünk a jelenlegi lencséjével, vagy vannak olyan problémái, amik hosszabb-rövidebb távon a viselés abbahagyását eredményezhetik.
Akkor viselnének újra lencsét, ha …
(a válaszadók több okot is megjelölhettek)
A viselők magasabb szintű informálása (lásd ingyenes próbalencse, éjszakai viselés) a legnagyobb potenciál. Csak 8% mondta azt, hogy semmi esetre sem próbálja meg újra. A régiónkban sajnos az ár a legnagyobb probléma, de ez a viselők harmadát érinti, a többiek esetében van megoldás arra, hogy újból a páciensünk legyen.
Az átillesztés hiánya
A viseléssel felhagyók 54%-a soha nem kapott újabb vagy más lencsét, csak az elsőként illesztetett viselte.
Azok a viselők, akik nem 100%-ig elégedettek, biztosan hajlandóak kipróbálni más alternatívát is a jelenleg viselt lencséjükkel szemben.
Ismerkedjen meg a 100% Happy fogyasztói kampányunkkal, tegye eredményesebbé a praxisát a meglévő viselői megtartásával és tegyen szert új törzsvásárlókra!
Vegyen részt a kampányban, kérdezze meg az ügyfeleit arról, hogy valóban 100-ig elégedettek a jelenlegi kontaktlencséjükkel!
A részvétel módja:
- Jelezze részvételi szándékát a coopervision@euroweb.hu címen
- Adja meg a résztvevő üzlet(ek) elérhetőségeit a címen. Fontos, hogy minél több, és minél részletesebb információt adjon meg: az üzlet neve, címe, telefonszáma, nyitva tartás, honlapja, email címe, Facebook profilja, mert …
- … a fenti adatokat elhelyezzük az erre a kampányra készült online térképes keresőnkön
- A kampányt és a térképes keresőt a CooperVision online marketing eszközökkel fogja népszerűsíteni a fogyasztók körében
A regisztrációt követően elküldjük Önnek a kampány plakátját és az elégedettségi kérdőívet
A további teendők:
- Kínálja fel az üzletét felkereső kontaktlencse-viselőknek a kérdőív kitöltését
- A kitöltést követően adja át az ajándékot, a 100 ml-es OptionsMulti ápolószert
- A kérdésekre adott válaszok segítségével beszélje meg a viselővel az esetleges problémák megoldásait
- Ajánlja a CooperVision prémium termékeit, a Biofinityt és a MyDayt kipróbálásra
A CooperVision támogatása:
- Küldje el nekünk a kitöltött kérdőíveket, és mi beküldött kérdőívek számával egyező mennyiségű 100 ml-es OptionsMultit küldünk Önnek térítésmentesen
- Az extra ajándékunk: minden 20 db beküldött kérdőív ellenében Ön választhat egy darab 5.000 Ft értékű Media Markt* vagy Drogerie Markt* utalvány között
- A kampányt folyamatosan népszerűsíteni fogjuk a közösségi médiában, és más online felületeken
Extra támogatás:
- Rendeljen a lenti csomagajánlatokból, és kínálja fel a törzsvásárlóinak a 2 dobozhoz járó ajándék ápolószert
- A megrendelésével együtt postázzuk Önnek a matricát, amit a plakátra felragasztva segítheti elő az ajánlat sikerességét
24 doboz Biofinity® megrendelése esetén 12 db 360 ml-es ápolószer ajándék vagy
48 doboz Biofinity® megrendelése esetén 28 db 360 ml-es ápolószer ajándék
Egy résztvevő üzlet maximum 4 csomagot rendelhet a kampány ideje alatt
* a jelzett cégek nem szponzorai a kampánynak