A praxis marketingje, mint kapcsolat

Mivel a piac dinamikája gyorsan változik, ezért a független szemész szakembereknek újra kell értelmezniük a praxisukat és kettős szerepben kell megállniuk a helyüket: mint szemészeti szolgáltató és mint vállalkozó.

A verseny egyre élesebbé válik, ahogy az online és a nagyobb kiskereskedők egyre agilisabb, innovatívabb és agresszívebb marketinget folytatnak a piacon. A fogyasztók ugyanakkor egyre hatékonyabb és megfizethetőbb ellátást várnak el Öntől, mint egészségügyi szolgáltatótól. Ez azt jelenti, hogy a másodlagos szerepében, mint vállalkozó, reagálnia kell arra a nyomásra, hogy újabb pácienseket szerezzen és optimalizálja az egy páciensre eső profitot. A szemész szakemberek hagyományosan ódzkodnak attól, hogy agresszíven reklámozzák a termékeiket és a szolgáltatásaikat. A marketing-erőfeszítések rendszerint a keresőoptimalizálásban (SEO) és weboldalfejlesztésben merülnek ki.

Ma azonban az információkhoz bármikor és bárhol hozzáférő fogyasztók jelentik a látásgondozási piac legmeghatározóbb tömegét. Ez komoly lehetőséget és kihívást jelent a szemész szakembereknek, hogy a vállalkozásukat és a marketingstratégiájukat jobban hozzáigazítsák a fogyasztói igényekhez.

Amíg a kiskereskedő versenytársai az online marketingre helyezik a hangsúlyt, Önnek is fel kell venni velük a küzdelmet, miközben előnyt kovácsol azokból a tulajdonságokból, amelyek megkülönböztetik tőlük: Ön egy közösségi szakember, nem csupán egy profitorientált kiskereskedő. Ez a leginkább megkülönböztető tulajdonság, amelyet a kommunikáció során ki kell aknáznia. Ennek a kommunikációnak interaktívnak kell lennie.

Hangsúlyozza ki a szakmában szerzett tapasztalatát: használja a weboldalát, a Facebook profilját és a pácienseinek rendszeresen küldött e-maileket arra, hogy ráirányítsa a figyelmet a szakértelmére. Ossza meg a véleményét egészségügyi témákkal kapcsolatban, mint például az egyre terjedő myopia progresszió, a kor hatása a szemekre és az UV-sugárzás veszélyei.

Azáltal, hogy az egészségről beszél és nem a termékeit reklámozza, megerősítheti a meglévő páciensei hűségét, illetve segíthet felhívni a potenciális páciensek figyelmét az Ön egyedi értékekeire más kiskereskedőkhöz képest. A páciensei így nagyobb biztonsággal vásárolnak Öntől szemüvegeket és kontaktlencséket.

Párbeszéd kezdeményezése: kérje meg a kommunikációs anyagainak olvasóit, hogy reagáljanak a kérdéseire, osszák meg a tartalmát a barátaikkal és családjukkal és tegyenek fel Önnek a szemek egészségével kapcsolatos további kérdéseket. A „beszélgetésre” sor kerülhet olyan nyilvános felületen is, mint az Ön Facebook profilja, mert ez megerősíti az Ön szerepét, mint a páciensek életének aktív, gondoskodó résztvevője, így nem csupán termékértékesítő lesz.

Újrahasznosítás és más célokra történő felhasználás: miközben a hatékony online marketing megvalósítása erőfeszítésekbe kerül, az Ön által készített anyagok nagy részét újra fel lehet használni további, új anyagok készítése mellett. Néhány kisebb változtatással az e-mailben kiküldött hírlevél tartalmát át lehet alakítani és közzé lehet tenni a weboldalon, mint cikket, a Facebookon posztként, ki lehet tweetelni hivatkozásként és meg lehet osztani akár a YouTube-on videóként.

A gondoskodó, személyes kapcsolat, amelyet a jelenlegi pácienseivel ápol (és amelyet a reménybeli új pácienseivel is ki szeretne építeni), valószínűleg az egyik fő oka annak, hogy eleve egészségügyi szakembernek állt. Ez ugyanakkor egy olyan tulajdonság, amely jelentős előnyt jelenthet a versenytársaival szemben.

Az a marketing, amely erősíti a páciensekkel fennálló kapcsolatot, bemutatja az Ön szakértelmét, segít folyamatosan növelni a páciensbázisát.