Az elmúlt évtizedben drámain megváltozott az a mód, ahogyan a fogyasztók az egészségügyi ellátási megoldásokat megtalálják. Az internet vált az egészséggel kapcsolatos kérdések legfontosabb információforrásává1, mivel az amerikai fogyasztók egyharmada mondja azt, hogy az egészségügyi ellátással, a tünetekkel és az orvosokkal kapcsolatos kérdéseivel a közösségi médiához fordul és az ott található információkban bízik meg.2

A szemészorvosok, optometristák a praxisuk online láthatóságának növelésével sikeresen építhetik tovább a vállalkozásukat. A határozott online jelenlét nagyobb pacientúrát és a már meglévő páciensekkel fennálló kapcsolat erősödését eredményezheti. Az online jelenlét kialakításánál három alapvető dologra kell odafigyelni:

1. Informatív és könnyen használható webhely létrehozása

A praxisának a minőségi webhely adja a sikeres online jelenlét alapját. Minél hasznosabbnak és érdekesebbnek találják a fogyasztók a webhelyét, annál jobb helyen szerepel majd a keresési eredmények között. A webhely értékét két tényező adja: az ott megjelenített tartalom és az, hogy mennyire kényelmes a használata. Egy felhasználóbarát, mobil-optimalizált felület, ahol a látogatók egyszerűen léphetnek Önnel kapcsolatba és foglalhatnak időpontot, könnyedén váltja a keresési eredményekben elért jobb helyezést új páciensekre. A már meglévő páciensekkel is elmélyítheti a kapcsolatot. Egy 2012-es tanulmány szerint azok a páciensek, akik online tartják a kapcsolatot a szemész szakemberükkel, többször keresik fel őket.3

2. Közösségi média építése, aktív követőkkel

A közösségi média nagyon hatásos eszköz a láthatóság növelésére, illetve új, potenciális páciensek elérésére. A közösségi hálózatépítés előnyeit azok élvezhetik, akik párbeszédet folytatnak: elengedhetetlen, hogy az online kommunikáció kétoldalú legyen. Osszon meg hasznos cikkeket és adjon szakmai tanácsot a Twitteren, a Facebookon és a LinkedInen – ugyanakkor ösztönözze a hozzászólásokat a bejegyzéseinél és válaszoljon is rájuk. Ez nemcsak a láthatóságról szól – az elérhetőség is fontos.

A felületeken folytatott aktív kommunikációval értékes forrássá válhat, valamint a kollégái és a páciensei szószólójává. Minden közösségi platformon tartsa naprakészen az elérhetőségeit, folyamatosan hivatkozzon a praxisa webhelyére és kezdeményezzen párbeszédet. Ennek végül nemcsak az lesz az eredménye, hogy jobb helyet ér el a keresési eredmények között, hanem vonzóbbá és hitelesebbé is válik a potenciális páciensek szemében.

3. Az online értékelések ösztönzése és kezelése

Az online értékelőfórumok váltak a termékeket és szolgáltatásokat keresők leggyakrabban használt eszközévé. Az ilyen oldalakon kapott értékelés jelentős hatással lehet a vállalkozásra.

  • A fogyasztók 80%-a először online tájékozódik az egészségügyi szolgáltatókról.2
  • A fogyasztók 76%-a támaszkodik az online értékelésekre, amikor orvost keres.3
  • 61%-a néz meg online értékeléseket, mielőtt orvost választana.4
  • 20%-a értékeli a jelenlegi orvosát online.5

A ZocDoc, egy online szolgáltatás gyógyászati ellátást kínálók keresésére, azt figyelte meg, hogy a szolgáltató profilján található értékelés minden fél csillagos javulása átlagosan 37%-os emelkedést jelentett a lefoglalt időpontok számában.1 Aknázza ki az értékelőplatformok erejét az elégedett páciensek értékelésre biztatásával: írják meg visszajelzéseiket, amelyeket Ön a webhelyén és a közösségi média profiljain kiemelhet.

1 ZocDoc. Marketing for Healthcare Providers. Megjelent: 2013. február. Megtekintve: 2016. augusztus 9.

2 Fox S, Rainie L. The Search for Online Medical Help. Pew Research Center. http://www.pewinternet.org/2002/05/22/main-report-the-search-for-online-medical-help/. Megjelent: 2002. május. Megtekintve: 2016. augusztus 9.

3 Anderson M. 2013 Study: 79% Of Consumers Trust Online Reviews As Much As Personal Recommendations. Search Engine Land.http://searchengineland.com/2013-study-79-of-consumers-trust-online-reviews-as-much-as-personal-recommendations-164565. Megjelent: 2013. június. Megtekintve: 2016. augusztus 9.

4Reputation Management: How Physicians Can Take Control Of Their Online Reviews. Capson. http://www.capson.com/blog/medical-melpractice-blog/reputation-management-how-physicians-can-take-control-of-their-online-. Megjelent: 2015. április. Megtekintve: 2016. augusztus 9.

5 Pennic F. Survey: Yelp Most Popular Site for Online Physician Reviews. http://hitconsultant.net/2014/11/18/yelp-dominates-online-physician-reviews/. Megjelent: 2014. november. Megtekintve: 2016. augusztus 9.